Cara Mengatasi Kulit Sensitif

Pada umumnya kulit yang sensitif adalah kulit yang kulit nipis dengan kapilari dibawah lapisan kulit. 
Gejalanya seperti mudah iritasi dan berjerawat, gatal,kemerahan dan kering. Ketika terkena perubahan suhu, kulit sensitif dengan mudah akan menjadi merah.

Kekurangan faktor kelembapan semula jadi, kerosakan daya rintangan kulit (kulit tidak dapat mengekalkan kelembapan), pendingin udara dan cuaca lampau (panas, kering dan berangin) menyebabkan kulit terasa tegang dan kering. Justeru, penghidratan adalah penting untuk melegakan kulit kering dan sensitif.

Kulit sensitif mudah rosak apabila terkena kotoran atau ketika menggunakan produk perawatan yang mengandungi bahan cukup keras atau bahan kimia yang tinggi

Sekiranya anda mempunyai masalah kulit sensitif betindaklah segera untuk mencegah kerana ia boleh mengakibatkan wajah anda menjadi seperti ini:-

Oleh itu Zarraz Paramedical telah mengeluarkan produk semulajadi 100% tanpa bahan kimia bagi menyelesaikan masalah kulit sensitif.  Memperkenalkan Calming Cleansing Milk dan Sun Protection SPF50 penyelesaian terbaik bagi masalah kulit sensitif anda.



Penggunaan Calming Cleansing Milk dan Sun Protection SPF50 dapat membantu masalah anda.  

Pam pencuci susu (Calming Cleansing Milk) pada tapak tangan sebesar syiling 20sen. Kemudian sapukan pada 5 titik wajah iaitu dagu, pipi kiri, pipi kanan, atas hidung dan dahi. Kemudian ratakan keseluruh wajah anda. Ambil 2 ke 3 titis air dan ratakan pada wajah keseluruhannya. Sapu pencuci membulat dan keatas untuk penyerapan yang optimum. Buat urutan pada wajah sebaiknya 2minit, lebih lama lebih baik untuk penyerapan pada wajah. 

Pencuci ini tidak mengeringkan kulit sebaliknya memberi kelembapan selepas cucian.  Rawatan ini mampu melegakan dan menyembuhkan anda daripada terus menderita akibat kulit sensitif.



Seperti yang anda tahu kulit sensitif akibat dari lapisan kulit anda menipis, maka anda perlukan agen perlindungan UV SPF50.  

Pam SPF50 pada tapak tangan sebesar duit syiling 10sen. Kemudian sapukan pada 5 titik wajah iaitu dagu, pipi kiri, pipi kanan, atas hidung dan dahi. Kemudian ratakan keseluruh wajah anda. Lebihkan pada bahagian cela dan bermasalah. Sapukan juga pada bahagian leher untuk dapatkan tona sekata bahagian muka dan leher.


Agen perlindungan UV yang berkesan melindungi kulit 500 minit di bawah cahaya matahari. Mengandungi 3 gabungan khasiat, vitamin E, bunga matahari dan jojoba sebagai anti-oksida. Mengandungi khasiat nutrisi di dalam raspberry yang mempunyai Anthocyanins membuatkan usia lebih muda 4 tahun juga anti-kanser.

Testimoni selepas menggunakan CALMING CLEANSING MILK dan SUN PROTECTION SPF50.

PN FLORA, AMPANG, SELEPAS 28 HARI MENGGUNAKAN 
CALMING CLEANSING MILK

PN NURIN, TERENGGANU, SELEPAS SEBULAN MENGGUNAKAN
SUN PROTECTION SPF50

No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi saya di talian 019 3429729. Anda boleh call atau sms saya. Segala pertanyaan anda akan dilayan dan amat dialu-alukan.